Pericolele deshidratarii in sezonul rece

Sa stii ca nu doar vara ne putem deshidrata, ci si (sau, mai ales) iarna. Iar deshidratarea din timpul iernii este chiar mai periculoasa decat cea pe care o resimtim vara, iata de ce si cum o putem combatem.

Cel mai cunoscut semn al deshidratarii este senzatia de sete. Insa cand apare setea  e deja cam tarziu, pentru ca deshidratarea s-a instalat deja. Alte semne ale deshidratarii sunt: senzatia de oboseala, durerile musculare si diferite tipuri de crampe. La exterior, deshidratarea se manifesta prin piele uscata, chiar descuamata, buze uscate, crapate, par uscat.

Principala problema legata de deshidratarea din sezonul rece este ca faptul ca ni se face sete mai putin decat in sezonul cald, astfel ca ne dam seama ca suntem deshidratati mult mai tarziu decat e cazul. Impresia ca iarna nu transpiram si nu eliminam astfel lichide este gresita. Transpiram si iarna, doar ca transpiratia se evapora mult mai rapid atunci cand este frig afara.

Vremea friguroasa accentueaza fenomenul de deshidratare, pentru ca in astfel de momente organismul declanseaza un mecanism de aparare care se manifesta prin contractarea vaselor de sange, pentru a conserva caldura si a mentine temperatura corpului in standard normale. In astfel de situatii tensiunea arteriala creste, iar pentru a o scadea, rinichii produc mai multa urina.

In timpul iernii nivelul de umiditate este mult mai mare decat in sezonul cald, iar din aceasta cauza corpul nostru elimina mai multe lichide. De aceea, fenomenul deshidratarii organismului este si mai periculos pe vreme rece. Devine astfel foarte important sa inlocuim lichidele eliminate cu altele. Aici intervine ceaiul, cea mai potrivita bautura pe care sa o consumam pe timp de iarna pentru a ne hidrata. E plictisitor sa bem apa toata ziua, dar o infuzie de ceai verde cu iasomie, sau din fructe uscate, precum capsunile, merele si rodia devine mult mai apetisanta. In plus, ceaiurile pot contine si vitamine si alti nutrienti.

Preparatele care se consuma iarna pot accentua fenomenul de deshidratare. Pe timp de vara mancam cu preponderenta salate, fructe si legume proaspete, insa iarna ne plac mai mult supele calde si alte preparate ale caror ingrediente contribuie la cresterea nivelului de sodiu din organism, ceea ce conduce la deshidratare.

De ce trebuie sa avem grija sa fim bine hidratati tot timpul?

In primul rand, pentru ca organismul nostru sa poata functiona normal. Iarna consumam mai multa energie decat in restul anului, iar pentru a reduce efectele deshidratarii trebuie sa consumam si mai multa. Trebuie sa avem grija de energia noastra, este combustibilul de care avem nevoie pentru a ne atinge obiectivele si pe care nu trebuie sa o irosim aiurea.

Deshidratarea afecteaza starea emotionala. Starile de disconfort si de iritabilitate, care ne pot afecta semnificativ relatiile cu cei din jur, sunt cauzate si de deshidratare.

Deshidratarea afecteaza capacitatile mentale. Acestea depind de cantitatea de oxigen care circula prin organism si care afecteaza in mod direct modul in care procesam informatia, mai ales atunci cand invatam lucruri noi. De aceea, este important sa mentinem in permanenta un nivel optim de hidratare.

Iata cele mai bune ceaiuri care ne ajuta sa ne hidratam:

5 O’Clock Tea Ceai de fructe cu Mar si Trandafiri: o infuzie din fructe adevarate, imbogatite cu petale de trandafir, cu un gust extrem de placut, ideala pe tot parcursul zilei.

 

5 O’Clock Tea Ceai de fructe Merisor si Capsuni: o infuzie de fructe ce contin vitamina C

 

 

5 O’Clock Tea Ceai Rooibos Capsuni si Trandafiri: pe langa efectul hidratant, ceaiul Rooibos contine si foarte multe vitamine, fiind ideal pe tot parcursul anului.

 

 

Poti gasi ceaiurile din gama 5 O’Clock Tea in retelele de magazine Mega Image, Carrefour, Cora, Selgros

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *